„Tetszett az olasz himnusz”
Kubica 2007.03.21. 18:53
Mintha visszaugrottunk volna pr vet, a melbourne-i Forma-1-es idnynyit egy tzpiros aut uralta a versenyt, utcahosszal verve a tbbieket. Apr, de annl lnyegesebb klnbsg, hogy most nem Michael Schumacher, hanem Kimi Raikknen vezette a Ferrarit. A produkci minsgben azonban nem volt klnbsg.
- j csapatnl edzs, - s futamelssg. Ilyen bemutatkozsrl lmodoztl?
K.R. Csodlatos pillanat volt – egy j csapatnl futamgyzelemmel nyitni egyszeren fantasztikus rzs. Az egsz htvge fantasztikus volt, s ezrt nagyon hls vagyok a csapatnak. Mindig nagyon j, ha az ember gyzelmet nnepelhet, de egy j csapatban mg jobb rzs. Az aut nagyon ers, a csapaton belli hangulat j, s mindenki remekl vgzi a dolgt. Ennl jobb kezds taln nem is lehet.
- Ennl simbb gyzelem is kevesebb akad.
K.R. Azrt nem volt ez olyan egyszer, mint ahogy kvlrl ltszott. A rajt eltt megszakadt a rdikapcsolat a boxutcval, gy az egsz futam alatt vgig „sketen” mentem. Az igaz, hogy olyan nagy baj nem trtnt, hisz elre elterveztnk mindent, s tudtam, ha tartom magam a tervhez, nem lesz semmi gond. A kerkcserkre is a megbeszltek szerint jttem ki, s mivel nem trtnt semmi rendkvli, a szerelk teljes harci kszltsgben vrtak rm.
- David Coulthard s Alexander Wurz karambolja azrt majdnem belepiszktott a forgatknyvetekbe?
K.R. Mire odartem a baleset helysznre, mr tiszta volt a plya, gy nem rzkeltem belle semmit. Nagy szerencse, hogy a safty cart nem kldtk be, mert akkor oda lett volna az eddigi megszerzett elnym.
- A rajt utn szmodra minden idelisan alakult, hisz a kt McLaren s a kt BMW egymssal foglalkozott, gy te el tudtl lpni.
K.R. Igen, kimaradtam a pofozkodsbl, br olyan nagy harc azrt nem volt. A clegyenes utni kanyarhoz n rtem oda elsnek, majd sikerlt gyorsan ellpnem a tbbiektl, gy nem kellett msra figyelnem, csak magamra. A sajt tempmat tudtam autzni, s mivel az aut az egsz versenyen remekl teljestett, csupn arra kellett figyelnem, hogy berjek a clba.
- Azrt volt egy pillanat, amikor a frszt hoztad a szurkolkra s a csapatra.
K.R. Ht igen, kiss elbambultam, s lesodrdtam. Nem trtnt semmi klns, csak elkalandoztam. Szerencsre hamar tudtam korriglni, gy nem vesztettem sokat az elnymbl. Csak magamnak ksznhetem az izgalmakat.
- Kihoztl mindent a Ferraribl?
K.R. Nem, termszetesen lehet mg javulni, de a mostani teljestmnynk j volt. Azonban tudjuk, hogy nem szabad megllnunk, hisz nagyon az elejn jrunk, s egy futambl tl sokat nem lehet levonni. Versenyben akarunk lenni az egsz szezonban, de ehhez mg javulnunk kell.
- Malajziban is valami hasonlra szmthatnak a Ferrari-szurkolk?
K.R. Megprblom majd lekoprozni a mostani produkcimat, de Sepangban teljesen ms karakter a plya, s teljesen msok az idjrsi viszonyok. Biztos, hogy nehezebb lesz belltani az autt, mint a melbourne-i plyra, s a gumikra is nagyobb megprbltatsok vrnak.
- Az eredmnyhirdets eltt kaptl egy telefont…
K.R. Igen, mieltt kimentnk volna a pdiumhoz, a kezembe nyomtak egy mobilt, de bevallom, nem tudom, ki hvott. Azt hiszem Michael Schumacher volt az, de igazsg szerint olyan rossz volt a vtel, hogy semmit sem rtettem.
- A finn s az olasz himnuszt azrt mr tisztn hallottad?
K.R. Igen, mindkett szpen szlt. A finnt nem kell mondanom, hogy mirt, m most tetszett az olasz himnusz is. Az elmlt vekben gyakran hallottam, de most teljesen ms volt – ha a te tiszteletedre jtsszk, gy sokkal szebb.
Ausztrl nagydj:
1. |
Kimi Raikknen |
1:25:28.770 ra |
2. |
Fernando Alonso |
+7.242 mp |
3. |
Lewis Hamilton |
+18.595 mp |
Pontverseny:
1. |
Kimi Raikknen |
Ferrari |
10 |
2. |
Fernando Alonso |
McLaren |
8 |
3. |
Lewis Hamilton |
McLaren |
6 |
4. |
Nick Heidfeld |
BMW |
5 |
5. |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
4 |
6. |
Felipe Massa |
Ferrari |
3 |
7. |
Nico Rosberg |
Williams |
2 |
8. |
Ralf Schumcher |
Toyota |
1 |
Konstruktrk:
1. |
McLaren |
14 |
2. |
Ferrari |
13 |
3. |
BMW |
5 |
4. |
Renault |
4 |
5. |
Williams |
2 |
6. |
Toyota |
1 |
|