Hírek : Forma-1 2007: Apa, kezdődik |
Forma-1 2007: Apa, kezdődik
2007.03.14. 13:13
5.(záró)rész
Spyker F1 Team
A csapat életében az elmúlt években talán a gyakori névváltozás az egyetlen említésre méltó esemény. 2005-ben még Jordan, 2006 nagyobb részében már Midland néven futottak az autók, de az utolsó versenyeket Spykerként tudta le a gárda.
A csapat nagyon elszánt a tekintetben, hogy idén ne egy esetleges újabb névcserével kerüljön reflektorfénybe, hanem e helyett az eredményeik beszéljenek. A technikai személyzet Mike Gascoyne-nal erősödött, a karosszéria alatt pedig Ferrari erőforrások dübörögnek majd a Toyotáé helyett.
A régi kasztnihoz azonban az olasz V8-asok passzoltak legkevésbé, így a csapat decemberben és januárban tesztelés helyett inkább a gyárban fúrt és faragott. Ez még visszaüthet, hiszen így kevés adata van a csapatnak a Bridgestone gumikról, az újonc pilótának, Adrian Sutilnak pedig minden egyes méter sokat jelentett volna. A másik versenygépben Christijan Albers ül majd, a csapat tehát egy kis tapasztalattal rendelkező, de annál olcsóbb párossal próbálja meg felvenni a versenyt a mezőny hátsó régiójába tartozó csapatokkal.
Előny |
Hátrány |
+ a Ferrari motor
+ Mike Gascoyne |
- kevés tesztkilométer
- késői bemutató |
Super Aguri F1 Team
A Super Aguri második szezonjára készül, és az jól látható, hogy van hová fejlődnie. A futamokon a sereghajtó pozíciójából általában önerejéből nem volt képes kikerülni a japán gárda, így természetesen a pontszerzés nem is sikerült. Nagy kérdés, hogy a szezon során összegyűjtött tapasztalatok és egy komplett téli felkészülés után idén mire lesz képes a "kis Honda".
Nagy felháborodást váltott ki, mikor az első teszteken a japánok lényegében egy átfestett Hondával jelentek meg. A viszály azóta már elült, de a Super Aguri idei évre tervezett autóját még senki sem látta. Az SA07-esről közvetlenül a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt hullik majd le a lepel, de senki ne csodálkozzon, ha az is kísértetiesen hasonlít majd valamelyik Hondára.
A teszteken mindenesetre hirtelen a középmezőnybe ugrott a csapat, a Toyota és a Red Bull többször is csak hátulról látta Szatóékat. Az első versenyeken azonban valószínűleg elfoglalják majd az utolsó pozíciókat, ugyanis az új autó még egyetlen centimétert sem tett meg a pályán.
Tavaly valósággal csak az nem vezette a Super Agurit, aki nagyon nem akarta. A kirobbanthatatlannak tűnő Takuma Szato mellett hárman is próbálkoztak, idén pedig a tesztkirály, Anthony Davidsoné a megtisztelő feladat, hogy valamit kicsikarjon az autóból, és bizonyítsa, versenyen is megállja a helyét. A brit érkezésével egészséges rivalizálás alakulhat ki házon belül, ami akár a csapat első világbajnoki pontjának megszerzéséhez is vezethet.
Előny |
Hátrány |
+ a Honda támogatása
+ a tavalyinál jobb felkészülés
+ jó teszteredmények |
- vita az új autó körül
- 0 tesztkilométer az SA07-essel
|
Zárszó
Pillanatnyilag tehát az a két csapat tűnik a legerősebbnek, amely az elmúlt két évben hoppon maradt. Az első versenyeken szinte biztosra vehető, hogy a Ferrarit csak a McLaren tudja majd megszorongatni, de több szakértő is biztosra veszi a vörösök győzelmét.
A későbbiekben a címvédő Renault és a téli felkészülés pozitív meglepetését szolgáltató BMW nőhet fel melléjük. Az előjelek alapján a Honda hátránya nagy, a Toyotáé pedig ha lehet, még nagyobb, ráadásul őket könnyen beelőzheti a feltámadni készülő Williams is. A mezőny hátsó felében a kiscsapatok közel azonos szintre fejlődtek, így köztük izgalmas versengés alakulhat ki.
Ha a pilóták világbajnoki esélyeit nézzük, akkor mindenképpen az élre kívánkozik a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso, akinek minden bizonnyal a Ferrari duójával, Felipe Massával és Kimi Raikkönennel kell majd a legnagyobb harcot megvívnia. A Renault és a BMW versenyzői kisebb meglepetésekre képesek lehetnek, de ne feledkezzünk meg a McLaren újoncáról, Lewis Hamiltonról sem. Hogy a végén kit intenek majd le győztesként, az nehezen megjósolható, ám annyi biztosra vehető, hogy igen izgalmas évad előtt állunk.
|