Hírek : Forma-1 2007: Apa, kezdődik |
Forma-1 2007: Apa, kezdődik
2007.03.14. 13:12
4.rész
Red Bull Racing
A Red Bull Racing az elmúlt években neves szakembereket állított a maga oldalára, ám az igazán átütő sikerek eddig elmaradtak. A téli felkészülési időszakban nyújtott teljesítmény arra enged következtetni, hogy ez a közeljövőben nem is fog megváltozni. Pedig a gárda új autóját az RB3-ast már a sztártervező, Adrian Newey alkotta, így attól joggal várnak sokat.
Nem mintha a Newey által tervezett kasztni apróság lenne, de a csapatnak sikerült megszereznie a világbajnok Renault erőforrásait is, ám egyelőre a két egységet nem sikerült összehangolni. Az eddigi teszteken az autó túl lassúnak és instabilnak tűnt, így a régi motorosnak számító David Coulthard és a Williamstől átcsábított Mark Webber nem szövögethet merész terveket. Mindketten az idősebb generációt erősítik, és nincsenek könnyű helyzetben, hiszen egy gyenge autóval kell bizonyítaniuk, hogy még helyük van a legjobbak között a Forma-1-ben.
Az megjósolható, hogy az első futamokon, sőt talán a szezon első felében nehéz helyzetben lesz a csapat. A megbízhatóság terén mindenképpen javulnia kell az RB3-asoknak, de jelen pillanatban a sebességük alapján sem kerülhetnek a pontszerzők közé. Adrian Newey azonban már többször bizonyított, ezúttal is ismeri az autó gyenge pontjait, úgyhogy biztosra vehető a javulás. Persze nagy kérdés, hogy ez mennyi időt vesz majd igénybe, a szezon ugyanis "csak" tizenhét futamból áll...
Előny |
Hátrány |
+ Adrian Newey
+ biztos anyagi háttér
+ Renault motor |
- sebesség
- megbízhatatlanság
|
AT&T Williams
Az egyik legnagyobb múlttal rendelkező istálló tavaly csapnivalóan rossz évet zárt, amit idén nem lesz nehéz túlszárnyalni. A csapatvezetés mindent elkövetett a javulás érdekében, és a téli tesztek láttán úgy tűnik, az erőfeszítéseknek meg is lesz az eredménye.
Frank Williams csapattulajdonos a Cosworth erőforrásait lecserélte a Toyotáéra, pedig már tavaly sem a motorokkal volt éppen a legfőbb probléma, ezen felül jó néhány tőkeerős szponzort állított a csapat mellé. A Williamsnél nem csak a nyolchengeres változott, hiszen a vezetőség is jelentősen átalakult. Patrik Head, a gárda résztulajdonosa például visszatér a kaptafához, és ismét mérnöki képességeit kamatoztatva próbál segíteni, a munkában pedig nagy hasznára lehet a Renault-tól átcsábított Rod Nelson is.
A sikertelen évek után tehát nagy a nyomás a csapaton és az FW29-esen egyaránt, de a jelek szerint a gárda nem roppan össze a teher alatt. Az új autó debütálása remekül sikerült, hiszen a tesztpilótából versenyzővé előléptetett Alexander Wurz Jerezben alig maradt el a McLarentől. A későbbi gyakorlások során néhány szokványos hiba persze felütötte a fejét, de az látható volt, hogy a Williams lényegesen megbízhatóbb lesz, mint az elmúlt években volt. Úgyhogy a riválisoknak újra számolniuk kell a már említett Wurz és a fiatal Nico Rosberg vezette kék-fehér versenyautókkal.
Előny |
Hátrány |
+ Toyota motor
+ tőkeerős szponzorok
+ neves szakemberek a szakmai stábban |
- későn készült el az új autó
- kis költségvetés az élcsapatokhoz képest
- gyenge tesztpilóták |
Scuderia Toro Rosso
A Toro Rosso tavalyi debütálását is kisebb vihar előzte meg, és most is többen rázzák az öklüket a vörös bikák felé. Egy éve azzal vívták ki a legtöbb csapat ellenszenvét, hogy a mezőnyben egyedüliként engedélyt kaptak a V10-es motorok használatára. Idén nem az erőforrással, hanem a karosszériával van probléma, az ugyanis a Red Bull Racing autójának ikertestvére is lehetne. Ez mondjuk nem csoda, hiszen mindkettőnek Adrian Newey az "apja".
Ha másolat, ha nem, a Ferrari erőforrással felszerelt STR2-es csak február közepén tehette meg első kilométereit, így jókora hátrányt szedett össze már a szezon ilyen korai szakaszában is. A versenygép így is megbízhatóbb, és időnként még gyorsabb is volt, mint a nagytestvér, az RB3.
Bár a vezetőség sokáig halogatta a pilóták megnevezését, a tetszetős festésű autókat a tavalyi évhez hasonlóan Vitantonio Liuzzi és Scott Speed fogja terelgetni. Mindkét fiatal számára nagy a tétje az idei évadnak, hiszen eddig igazán egyikőjük sem dobott nagyot, és ha ez 2007-ben sem sikerül nekik, akkor minden bizonnyal elbúcsúzhatnak a versenyzéstől. Viszont ha a tesztekhez hasonlóan időnként élesben is le tudják nyomni a Red Bull versenyzőit, akkor nagy baj már nem lehet.
Előny |
Hátrány |
+ Ferrari motor
+ a Red Bull Racing támogatása
|
- későn készült el az autó
- kevés tesztkilométer
- vita a karosszéria miatt |
|