Hírek : Forma-1 2007: Apa, kezdődik |
Forma-1 2007: Apa, kezdődik
2007.03.14. 13:11
3.rész
Honda Racing F1 Team
Az elmúlt években a Honda világbajnokhoz méltó teljesítményt nyújtott. Legalábbis a téli teszteken és a nyilatkozataiban. Az eredmények azonban jócskán elmaradtak a várakozásoktól, és jöttek a mára már szokásosnak mondható pofára esések. Az idei tesztek viszont nem a Hondáról szóltak, így nem meglepő, ha ezúttal a hangzatos megszólalások is elmaradnak. Lehet, hogy pont ez kell majd ahhoz, hogy végre a pályán is bizonyítson az istálló!?
A gárda tavaly éppen Budapesten szerezte meg fennállása első nagydíjgyőzelmét, az akkor első Jenson Button is pályafutása során először pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokán. A Honda ezután félelmetes hajrát produkált, Button a magyar és a brazil futam közt (az utolsó hat versenyen) mindenkinél több pontot szerzett, beleértve a végső győztes Fernando Alonsót is. Ilyen szempontból talán a lehető legrosszabbkor jött számukra a téli szünet.
Az a szünet, ahol meglepő dolgot produkált a csapat. Ugyanis az elmúlt hónapokban síri csend uralkodott Hondáéknél, se hangzatos megszólalások, se világbajnoki tervek, de még egy optimistább nyilatkozattal is csak nagyritkán állt elő a csapat. Pedig volt azért mozgás, hiszen a technikai igazgató posztján Geoff Willist Shuhei Nakamoto váltotta, aki új aerodinamikusokat és mérnököket hozott a csapathoz. Szükség is volt a létszámnövelésre, tudniillik a Honda új szélcsatornával is gazdagodott.
Az RA107-essel azonban már nem volt minden rendben a teszteken, Barrichellóék lényegesen lassabbak voltak, mint az élmezőny. A vezetők már bejelentették, hogy a szezon második futamán, Malájziában egy javítócsomaggal felvértezve állnak rajthoz, tehát a szezon első felében nem várható kiugró eredmény a csapattól.
Ami viszont mindenképpen a gárda mellett szól, az az összeszokottság. A pilóták sem változtak, Jenson Button első győzelme után pedig valóságos ámokfutásba kezdett, ami idén is folytatódhat. Rubens Barrichellónak tavaly év elején problémái voltak az autóval, mára viszont maximálisan kiismerhette azt, így ettől fogva a brazilnak is szállítania kell az eredményeket. Ha az első versenyeken a páros nem marad le nagyon a többiektől, és ismét képes lesz egy tavalyihoz hasonló huszáros hajrára, akkor a csapat mindenképpen az élmezőnyben végezhet.
Előny |
Hátrány |
+ új szélcsatorna
+ tapasztalt pilóták
+ egységes csapat |
- alacsony sebesség
- eredménykényszer
|
BMW Sauber F1 Team
A csapatról talán az egyik pilóta, Robert Kubica alkotta a legfrappánsabb véleményt, amikor azt mondta: "Ha megy az autó, akkor gyors." A lengyel valóban nagyon elkapta a lényeget, hiszen a felkészülési időszak egyik legkellemesebb meglepetését a BMW okozta remek időeredményeivel. A tesztek utolsó állomásán, Bahreinben azonban a megbízhatóság már hagyott némi kívánnivalót maga után, az F1.07-es modell nemegyszer megadta magát.
A BMW tavaly tudta le első önálló évét, ami remekül sikerült, de a hároméves terv záró szakaszában, 2008-ban már az első futamgyőzelmet is be kell húznia a pilótáknak. Ehhez pedig az kell, hogy a Nick Heidfeld-Robert Kubica duó idén rendszeresen a pontszerző, sőt a dobogós helyek környékén autózzon. A páros egyébként remekül kiegészíti egymást, hiszen már az előző évben is láthattuk, hogy Kubica remek pilóta, és jobb teljesítményre sarkallja Heidfeldet is. Az egészséges rivalizálás idén is folytatódhat, ráadásul egyikőjük sem kényelmesedhet el, hiszen a roppant fiatal, ám annál tehetségesebb Sebastian Vettel bármikor beugrásra kész.
Ha a mérnökök kijavítják azokat a hibákat, amelyek Bahreinben leálláshoz vezettek, akkor a csapat felzárkózhat közvetlenül az élmezőny mögé, és szerencsés esetben akár már 2007-ben megszerezheti első futamgyőzelmét. A tavaly még Michelin gumikat használó gárda zökkenőmentesen állt át a Bridgestone termékeire, aminek főként az első néhány futamon vehetik hasznát Heidfeldék, hiszen nem mindenkinek ment ez ilyen egyszerűen. A tavalyi tanulóévet két dobogós hellyel az ötödik helyen zárta a csapat, a téli eredmények alapján idén ennél még előrébb kerülhet, és előrébb is vágyik a BMW.
Előny |
Hátrány |
+ csúcstechnológiás szélcsatorna
+ egészséges rivalizálás a pilóták közt |
- gyenge erőforrás
- megbízhatatlan technika |
Panasonic Toyota Racing
A Toyotánál 2007-ben újra elővették a régi lemezt, a csapat még mindig története első Forma-1-es győzelmére hajt. A japán cégóriás idén ünnepli fennállása 50. évfordulóját, és az F1-es részleg egy futamgyőzelemmel méltóképpen emlékezhetne a jubileumra.
Persze nincs kizárva, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan a gárda az idén is zátonyra fut. A piros-fehér autók a téli teszteken viszonylag jól kezdtek, de utána erős visszaesés következett. A technikai hibák miatt a pilóták lényegében nem is tudtak folyamatosan dolgozni, pedig az autónak minden egyes kilométer jót tett volna. A japán istálló viszont profitálhat abból, hogy tavaly vergődött a Bridgestone abroncsaival, így ugyanis már van némi tapasztalata az idéntől monopolhelyzetben lévő beszállító termékeivel kapcsolatban.
A pilóták terén nem változtatott a Toyota, idén is az egyaránt rutinos Jarno Trulli és Ralf Schumacher fog küzdeni a technikával. Az olasz tavaly írta alá hároméves szerződését, ami némileg érthetetlen. Trulli kétségtelenül gyors, jó az időmérőkön, de a versenyeken általában nem alkot maradandót. Ralf kontraktusa a szezon végén jár le, így neki csipkednie kell magát, ha hosszabbítani akar, vagy valahová máshová akarja áttenni székhelyét.
Úgy tűnik tehát, hogy a Toyota most is legalább olyan messze van első sikerétől, mint amikor 2002-ben belevágott a Forma-1-es kalandba. A lelkesedés és a költségvetés továbbra sem csökken, de ha csak valami eget rengető fordulat nem következik be, akkor Ralf Schumacher és Jarno Trulli nevét idén is az eredménylisták második felében kell majd keresnünk.
Előny |
Hátrány |
+ kifogyhatatlan kassza
+ összeszokott pilótapáros
|
- megbízhatatlan technika
- alacsony sebesség
- átláthatatlan csapatszerkezet |
|