Hírek : Forma-1 2007: Apa, kezdődik! |
Forma-1 2007: Apa, kezdődik!
2007.03.14. 13:09
2.rész
ING Renault F1 Team
Két év alatt két egyéni világbajnoki cím, és összesen 19 győzelem. A következő esztendőben jelentős visszaesés, és harmadik hely a konstruktőrök közt. Ez volt a mérlege a Renault-előd Benettonnak 1996 végén, az első Michal Schumacher nélküli idényben. Tizenegy évvel később kísértetiesen hasonló a helyzet a francia gárdánál. Fernando Alonso szintén két vb-elsőséggel a tarsolyában hagyta ott Flavio Briatorét és csapatát. A kérdés az, hogy a folytatás is hasonló lesz-e, vagy a történelemben harmadikként a Renault is képes lesz arra, hogy egymás után legalább háromszor legyen világbajnok.
A triplázás eddig csak a McLarennek (1988-1991) és a Ferrarinak (2000-2004) sikerült. Ez a két gárda a téli tesztek eredményei alapján most is a Renault előtt jár, és ha a bajnokesélyes pilótákra terelődik a szó, a legtöbben általában Alonsót, Raikkönent vagy Massát emlegetik (nem feltétlenül ebben a sorrendben), és ugyebár jelenleg egyikőjüknek sincs Renault-s kötődése.
A csapatban nem történtek jelentősebb személyi változások (bár Alonso távozása mindenképpen nagy érvágás), így az összeszokottság mellettük szól. Az R27 is időben elkészült, ráadásul az első tesztektől fogva gyors volt, de a fentebb már említett két rivális rendre megelőzte a festésében is jelentősen megújuló Renault-kat. Ennek talán legfőbb oka, hogy tavaly a Michelin abroncsokkal verhetetlennek bizonyuló autókra idén már a Bridgestone termékei kerülnek fel, és a jelek szerint ezt még nem szokta meg a csapat.
Pilóták terén sem nevezhetőek éppen veretesnek a franciák. Giancarlo Fisichella számára vízválasztó lesz az idei év, hiszen az olasz most elsőszámú versenyző lesz, így minden adva lesz számára, hogy világbajnok legyen. Persze más kérdés, hogy a kiöregedő félben lévő Fisico képes-e az áttörésre. Mindenesetre csipkednie kell magát, mert ha nem tudja szállítani az eredményeket, akkor könnyen az idei lehet pályafutása utolsó F1-es szezonja. Csapattársa az a Heikki Kovalainen lesz, aki a teszteken gyorsaságáról, a GP2-ben pedig remek versenyzői képességeiről már tanúbizonyságot tett. A finn képes lesz jó eredményeket elérni, és akár már újonc évében megszerezheti első győzelmét is.
A Renault a téli teszteredményeket figyelembe véve jelenleg kisebb hátrányban van a Ferrarival és a McLarennel szemben, de a csapatot még korai lenne leírni, hiszen mégiscsak a legutóbbi két év világbajnokáról van szó.
Előny |
Hátrány |
+ összeszokottság
+ korán elkészült az autó
+ sok tesztkilométer |
- nincs Alonso
- pilóták
- kevés tapasztalat a Bridgestone-okkal |
Scuderia Ferrari Marlboro
A vörösök számára a legnagyobb kérdés, hogy miként tudják pótolni a két legnagyobb távozót, Michael Schumachert és Ross Brawnt. A német klasszis hét világbajnoki címmel a háta mögött (ebből ötöt szerzett a Ferrarival) a tavalyi szezon végén köszönte meg a lehetőséget és dobta a sarokba a bukósisakot. Vele együtt távozott Ross Brawn is, akinek a sikerkorszakban az olaszok sokszor legalább annyit köszönhettek, mint a pilótáknak.
A nagy átalakulás ellenére a csapat ütőképesnek tűnik. Ugyan a téli teszteket nem kezdték éppen a legjobb formában, hiszen kezdetben technikai problémák hátráltatták Massáékat, így az időeredmények is gyengére sikeredtek. Az utolsó tréningen Bahreinben viszont már finoman szólva is versenyképesnek tűntek az F2007-esek, a vetélytársak nem igen találtak fogást a vörösökön. A Ferrari ráadásul évek óta a Bridgestone papucsait koptatja, ami szintén jelent némi előnyt a többiekkel szemben. Így a patinás csapat a szezon előtt egyértelmű favorit, még akkor is, ha az elnök, Luca di Montezemolo próbálta hűteni a lelkesedést.
Schumacher távozásával lényegében a csapatnál megszűnt az elsőszámú pilóta fogalma is. A vezetőség Schumi helyére a remek képességű Kimi Raikkönent szerződtette, akinek csapaton belül Felipe Massával kell megküzdenie. Kétségtelenül a brazil van kedvezőbb helyzetben, hiszen tavaly már az olaszok alkalmazásában állt, de azért Raikkönent sem kell félteni. Ha Jean Todték kordában tudják tartanai a két titánt, akkor a kettejük közti vetélkedésből csak profitálhat a csapat.
Akárhogy is lesz, az egészen biztos, hogy a Ferrari idén is ott lesz a vb-címért folytatott harcban, és ezúttal is két olyan pilótája van, akik képességeik alapján felülhetnek a trónra év végén. Ha a téli teszteken nem csak blöfföltek az olaszok, akkor idén az eredményhirdetéseken a pilóták himnusza után gyakran felcsendülhetnek majd az olasz nemzeti dallamok is. Csak ezúttal egészen biztosan nem a Schumacher nevű karmester vezényel majd a pódiumon...
Előny |
Hátrány |
+ kimagasló teszteredmények
+ költségvetés
+ Bridgestone-os tapasztalat
+ motiváltság |
- nincs Schumacher
- személyi változások
- nincs elsőszámú pilóta
|
Vodafone McLaren-Mercedes
A McLaren idén nagy dobásra készül. A csapat a tavalyi, győzelem nélküli esztendő után nemcsak futamot akar nyerni, de 1999 után a világbajnoki címért járó serleget is betenné a vitrinjébe. És hogy a csapatfőnök, Ron Dennis, nem csak a levegőbe beszél, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az,hogy szerződtette a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót.
A technikai személyzet viszont jelentős átalakuláson ment keresztül. A legnagyobb érvágást talán Adrian Newey távozása okozta, a sztártervező a Red Bull Racinget választotta. A neves szakember után többen is kiváltak a csapatból, így ezen a fronton lényegében mindent az alapokról kellett újjáépíteni. Viszont ez annyira jól sikerült, hogy az MP4-22-es modell a téli teszteken remekül szerepelt. A felkészülés kezdetén a McLaren új versenygépe mindenkinél jobb volt, Alonso és Hamilton is sorra futotta a legjobb időket, és ugyan a hajrában a Ferrari mindenkit beelőzött, az ezüstnyilak is ütőképesnek tűnnek.
Ha azt nézzük, hogy az idei évnek két új pilótával vág neki a gárda, akkor az elvileg nem sok jót ígér. De micsoda duóról van itt szó! A legutóbbi két szezon bajnokát, Feranando Alonsót bizonyára senkinek nem kell bemutatni, az újonc, Lewis Hamilton pedig, aki tizenhárom éves kora óta tartozik a gárda kötelékébe, már megvillantotta oroszlánkörmeit, ugyanis tavaly bajnokká avatták a Forma-1 előszobájaként is emlegetett GP2-es géposztályban. Mérget vehetünk tehát rá, hogy a páros borsot tör majd riválisai orra alá.
Szóval új mérnökök, új pilóták, új gumik, és új színek jellemzik a csapatot. A nagy megújulás hallatán azonban ne legyintsen senki, a McLaren eltökélt célja, hogy megnyerje a világbajnokságot, és a konkurenciának alaposan fel kell kötnie azt a bizonyos nadrágot, ha ebben meg akarják akadályozni Alonsóékat.
Előny |
Hátrány |
+ Fernando Alonso
+ biztos anyagi háttér
+ motiváltság |
- sok távozó
- eredménykényszer
|
|