Hrek : Exkluzv interj Giancarlo Fisichellval |
Exkluzv interj Giancarlo Fisichellval
2007.03.12. 14:41
A Renault olasz versenyzje, Giancarlo Fisichella exkluzv interjt adott lapunknak, melyben ktszeres vilgbajnok csapattra, Fernando Alonso tvozsrl, a gumivlts nehzsgeirl, az j versenygprl, s az olasz futballrl beszlt…
Egy korbbi interjdban emltetted, hogy nagyon kemnyen trningezel, hogy megfelelen felkszlj az idei vre. Elmeslnd, miknt nz ki egy napod, mikor nem tesztelsz?
Giancarlo Fisichella: Szmunkra, versenyzk szmra roppant fontos, hogy fitten tartsuk magunkat, gy ltalban minden nap edzek. Fontos a megfelel, tprtkben gazdag telek fogyasztsa, mert e nlkl nem lehet szinten tartani magunkat. Azonban mivel rengeteget utazom vkzben, minden alkalmat meg kell ragadnom arra, hogy a csaldommal legyek, ez nagyon fontos szmomra.
Fernando Alonso tvozsa milyen hatssal volt rd? Felszabadultabb vagy, mint korbban?
Giancarlo Fisichella: Szmomra teljesen mindegy ki a csapattrsam, soha nem nztem azt, ki l a msik autban. Mindig a maximumot nyjtottam, s most is arra koncentrlok, hogy a tudsom legjavt adjam, versenyeket nyerjek, attl fggetlenl, ki a csapattrsam.
Emltetted, hogy a Renault csapatutastst alkalmaz, s azt rszesti elnyben, aki a szezon els felben jobban teljest. A tavalyi vben mikor rezted azt, hogy Alonso tbb tmogatst kap a csapattl, mint te?
Giancarlo Fisichella: Egy percig sem reztem ilyet. Mr elg korn megvolt a szerzdsem a 2007-es idnyre, ami miatt biztonsgban rezhettem magam. A korai szerzds bizonytotta szmomra, hogy a Renault elismeri a munkmat, s teljes mrtkben szmt a segtsgemre. A vezetsg megtette a szmomra legfontosabb lpst, s bebiztostotta helyem a csapatban, gy nem kellett mssal foglalkoznom, csak a versenyzssel.
j csapattrsad lesz az idei vben. Jl kijssz Heikkivel?
Giancarlo Fisichella: Heikki fantasztikus versenyz, hatalmas jv ll eltte. Rendes fick, remekl kijvnk egymssal, eddig semmi problmnk nem volt, jl megy vele a munka. Azt mondhatom, hogy j csapattrsak lesznk az idei vben.
Mely terleteken kell mg fejldst elrnie a Renault-nak, hogy befogja a Ferrarit s a McLarent?
Giancarlo Fisichella: A gumivlts kritikus volt a Renault szmra a kezdetekben. Mindenkinl kemnyebben kellett dolgoznunk, hogy megfelelen kihozzuk a technikbl a maximumot. Ez rengeteg idnket felemsztette, s mg mindig azon dolgozunk, hogy minl zkkenmentesebb tegyk az tllst.
Tbben is panaszkodtak, hogy a gumivlts miatt meg kellett vltoztatniuk vezetsi stlusukat. Te meg vagy elgedve a Bridgestone j termkeivel?
Giancarlo Fisichella: Nagyon kemnyen dolgoztunk a tli tesztidszak alatt, hogy megismerjk s feltrkpezzk az j Bridgestone-okat. Egyelre nem tudok s nem is akarok jslatokba bocstkozni, vrjuk meg a htvgn megrendezsre kerl szezonnyit Ausztrl Nagydjat, ahol majd kiderl, mennyire vgeztnk j munkt a holtszezonban.
Mi a vlemnyed arrl, hogy az idei vtl a rendelkezsre ll mindkt gumikeverket fel kell hasznlni? Mi a vlemnyed az j biztonsgi autra vonatkoz szablyokrl. Alkalmaz-e a Renault harmadik piltt a pnteki edzseken?
Giancarlo Fisichella: Csupa olyan krds, amire nem tudok vlaszolni, s attl tartok, hogy a csapat szmra sem vilgos mg. Nha nem szeretjk az j szablyokat, azonban azrt vagyunk itt, hogy a szablyok maximlis betartsa mellett versenyezznk. Egyelre nem lehet tudni, milyen hatssal lesznek az j szablyok a versenyzsre, m bzzunk a legjobbakban.
ssze tudnd hasonltani a tavalyit az idei autval? Mely terleteken jobb az R27-es a tavalyi modellnl? Mi a legszembetnbb klnbsg a kt masina kztt?
Giancarlo Fisichella: Minden egyes vben rengeteg az j fejleszts. Az j aut mindig jobb eldjnl, a krds csak az, hogy a tbbiek mennyivel vgeztek jobb munkt, mint mi. Tbb kihvssal kellett szembennznnk az idei vben, a legnagyobb nehzsget termszetesen a gumivlts jelentette szmunkra, ahogy azt mr korbban is mondtam. Ez rengeteg idnket emsztette fel, de nyugodt szvvel llthatom, hogy az R27-es tbb terleten is javult eldjhez kpest.
gy tnik a Ferrari-lomnak lttek. Hogy led ezt meg?
Giancarlo Fisichella: Clom az, hogy egy versenykpes autban lhessek, ezrt is vagyok a Renault-nl. Termszetesen minden olasz versenyz nagy lma, hogy a Ferrarinl versenyezzen, azonban csak akkor szerzdnk hozzjuk, ha egy valban tkpes, gyzelemre ksz autt adnnak alm. Br rgen nagy lmom volt, hogy a Ferrarinl versenyezzek, idvel r kellett jnnm, a Forma-1 az eredmnyekrl s a gyzelmekrl, nem pedig a romantikus lmokrl szl.
Mg hny vig szeretnl a Forma-1-ben maradni?
Giancarlo Fisichella: gy gondolom, hogy nincs mirt a visszavonulson gondolkodnom. A sebessgem megfelel s egszsggyileg is a cscson vagyok. Mg soha nem reztem magam ilyen gyorsnak s fittnek, mint most. Plyafutsom cscsn vagyok, efell semmi ktsgem.
Ugyan nem Forma-1-es tma, de mindenki tudja, hogy szereted a futballt. Mi a vlemnyed arrl, ami Olaszorszgban zajlott?
Giancarlo Fisichella: Mindig szomor, mikor ilyen dolgok trtnnek. Sajnos az ilyen s ehhez hasonl esetek bernykoljk azt a sportot, amelyet mindannyian szeretnk. Bzom benne, hogy a hatsgok mindent megtesznek annak rdekben, hogy visszalltsk a rendet s ismt normlis mdon rendezhessenek meccseket. Mi rajongk ismt lvezni szeretnnk a sportot, s nagyon remlem, hogy minl hamarabb megolddik ez a szomor helyzet.
Krdsek a frumbl...
Nem rzed gy, hogy te lettl a Forma-1 bnbakja? A vilgsajtban veled kapcsolatban szinte csak negatv megjegyzseket olvas az ember, a hibidat felnagytjk, az rdemeidet mintha elfelejtenk. Mi lehet ennek az oka?
Giancarlo Fisichella: Nem tudom, tnyleg nem. Mindenki a sajt fel fordul, pedig inkbb a sajt munkjra kne, hogy koncentrljon. n ltalban a Gazzetta dello Sportot s az Autosprintet olvasom, de ms mdiumokat is nzegetek, illetve ha van idm, a frumokat is bngszem. Van egy sajt frumom is, amit szinte minden nap folyamatosan figyelek.
Helyezs szempontjbl hnyadik helyre vrod magad ill. a Renault-t az ausztrl idmrn, majd a futamon?
Giancarlo Fisichella: Termszetesen az elvrsok ismt nagyok, de ez teljesen normlis dolog. Idn viszont taln mg magasabbra tettk a lcet, hiszen j pozciban vagyunk ahhoz, hogy mg tbb versenyt nyerjnk, s megvdjk a bajnoki cmnket. Biztos vagyok benne, hogy az els versenytl az utolsig kemny lesz a kzdelem. A vals erviszonyok viszont csak az Ausztrl Nagydjon fognak kirajzoldni, gy jobban tesszk, ha nem bocstkozunk jslatokba a szezonnyit eltt.
Tippelj, szerinted kik lesznek harcban a vilgbajnoki cmrt?
Giancarlo Fisichella: Azt mondhatom, hogy remek harc lesz a Renault, a Ferrari, s a McLaren kztt, melybl remlhetleg a Renault jn ki gyztesknt.
|