Kimi Rikknen tovbbra is hallgat az eslyekrl
nso.hu 2007.02.09. 13:56
A finn „Jgember” csakis a sajt feladatra koncentrl.
Michael Schumacher s a Ferrari elvlsa ta kiemelt figyelem vezi az j szerzemny, a finn Kimi Rikknen nyilatkozatait, aki azonban megmaradt rgi „j” szoksnl, hosszabb vlemnyalkotsra nem vllalkozott Jerezben sem. Pedig az egyik legnpszerbb szaklap, az Autosport munkatrsa mindent megprblt.
„Nem tudom, hogy mi lesz a melbourne-i idnynyitn. Elmegynk a futamra, lesz verseny is, de a harmadik nagydjig, Bahreinig vrni kell a kvetkeztetsek levonsval” – vlaszolta Rikknen a mrcius 18-i futamrl szl nyit krdsre, s szokshoz hven a tovbbiakban sem volt szsztyr.
A finn klasszist termszetesen a tesztidszak eddigi, mrskelt eredmnyeirl is krdeztk, de igyekezett kikerlni a megfellebbezhetetlen „tletet”. A brazil Felipe Massa ugyan szerdn a leggyorsabb volt Jerezben, de eltte nem igazn remekeltek a maranelli istll tagjai.
„Nehz lenne brmit is mondani az okokrl. Majd a versenyeken megltjuk, hogy elg gyorsak vagyunk-e” – hangzott a rikkneni riposzt.
Az Autosport magazin termszetesen kitrt volna a McLarenre, a finn sztr korbbi csapatra is, de a Ferrari j csillaga gyorsan lezrta a krdst. Elmondsa szerint csak a sajt feladatra figyel, nagyon jl rzi magt a Formula–1 trtnetnek legeredmnyesebb csapatnl. Persze jl tudja, mg sokat kell dolgoznia ahhoz, hogy sikeres legyen, de trekszik r, s a tesztek sorn fellp kisebb gondok nem zavarjk. Azt viszont elismerte, hogy az j Bridgestone abroncsok nem kedveznek a stlusnak, gy az autt kiss t kell alaktani az eredmnyessg nvelse rdekben.
A finn pilta lltja, mris kivl a kapcsolata csapattrsval, Felipe Massval, s a helyzet folyamatosan jobb s jobb.
„Remek src, s a csapat hangulata is j. Fontos ez, hiszen a napok nagy rszt egytt tltjk” – jegyezte meg a Jgember.
Rikknen nem foglalkozik a tbbi csapattal, rgi munkaadjval sem, gy nem is hajland arra, hogy sszevesse a Ferrarit s a McLarent.
„Nincs rtelme ennek, hiszen a mlton mr amgy sem vltoztathatunk. Boldog vagyok mostani csapatomnl, rlk, hogy itt lehetek” – hangzott a „lehengerl” vlasz…
Ami pedig a cstrtki napot illeti, termszetesen Kimi Rikknen is rszt vett a jerezi tesztels utols napjn. Az id nem volt ppen idelis az autzsra, hiszen szakadt az es, ennek ellenre ppen a finn teljestette a legtbb, mgpedig 82 krt. Ez azonban csupn a negyedik helyhez volt elegend (1:30.628 perc); a leggyorsabban a BMW-Sauberrel Nick Heidfeld szguldott (1:29.486). A msodik helyen Alex Wurz vgzett a Williams-Toyotval (1:30.051), mg a harmadik a BMW-Sauber msik piltja, Timo Glock lett (1:30.213). A cmvd Fernando Alonso kilenc krt kveten legurult a betoncskrl. A csapatvilgbajnok Renault kt kocsijban Ricardo Zonta s Nelson Piquet jr. lt, k kt, illetve hrom kr megttele utn, mrt id nlkl fejeztk be a tesztelst.
Teszt, Barcelona (nem hivatalos eredmnyek): 1. Nick Heidfeld (nmet, BMW-Sauber) 1:29.486 (35 kr), 2. Wurz (osztrk, Williams-Toyota) 1:30.051 (69), 3. Glock (nmet, BMW-Sauber) 1:30.213 (27), 4. Raikknen (finn, Ferrrari) 1:30.628 (89), 5. Barrichello (brazil, Honda) 1:30.684 (64), 6. Rosberg (nmet, Williams-Toyota) 1:30.684 (47), 7. Massa (brazil, Ferrari) 1:30.746 (44), 8. Trulli (olasz, Toyota) 1:30.981 (89), 9. Montagny (francia, Toyota) 1:31.027 (75), 10. Coulthard (brit, Red Bull-Renault) 1:31.166 (65), 11. Webber (brit, Red Bull-Renault) 1:31.405 (68), 12. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:31.479 (71), 13. Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:31.573 (9), 14. Andretti (amerikai, Honda) 1:32.387 (62), 15. Zonta (brazil, Renault) id nlkl (2), 16. Piquet (brazil, Renault) id nlkl (3).
|