Ezt tedd, Ralf!
Kubica 2007.02.08. 17:59
A Toyota vezetői egyértelművé tették, hogy öt év várakozás után az idén már futamgyőzelmet akarnak ünnepelni. Hogy Jarno Trullival vagy Ralf Schumacherrel, nekik teljesen mindegy. Nekünk is, de a KS most Ralfot támogatja néhány nyerő tippel!
1. Ülj tényleg nyerő autóba!
Vagyis inkább tegye nyerővé a Toyotát, hisz Renault- és a Ferrari-ülések jó időre foglaltak, így nincs más választása, mint saját anyagból „főzni”. Pénz, technika és munkás kéz bőven van a csapatnál, türelem azonban mind kevesebb, ami egyre inkább jobb munkára sarkalja a dolgozókat. Michaelnek sikerült feltámasztania a Ferrarit, most Ralfnak kéne megtennie valami hasonlót, bár neki annyival könnyebb, hogy a Toyota nincs olyan mélyen, mint anno a vörösök.
2. Légy sokkal agresszívabb!
Természetesen nem kívánjuk, hogy a bukósisak ellenzőjének lecsapása után leszálljon a vörös köd, és dúvadként közlekedjen a pályán, de az autóversenyzés megkövetel bizonyos fokú agresszivitást. Ralfra pedig nem jellemző, hogy üti-veri az autót és ellenfeleit, ám néhány meredekebb manőver és keménykedés elengedhetetlen a sikerhez. Nem kell messzire mennie, nézze meg testvére néhány örökbecsű szürkésfehér (nem teljesen szabályos) akcióját.
3. Tanulj meg pontosan vezetni!
Bár nem lehet egy lapon emlegetni Takuma Szatóval, azaz Ralf Schumacher nem töri halomra az autóit, de erős túlzás lenne német precizitással illetni. Szerencsére nem játssza az erős fiút a mezőnyben, inkább csak önmagára veszélyes. Illetve az indianapolisi ovális kanyar betonmellvédjére, ugyanis kétszer csapta eddig csaknem 300-as tempónál ehhez a felhoz autóját. A második után az összes michelines csapat visszalépett a futamtól, így közvetve neki köszönhetjük a 2005-ös csonka versenyt.
4. Ne szunyókálj az időmérőn!
Ha csak a toyotás időszakot nézzük, tény, Ralf nem igazán tud felpörögni az időmérőkre. Két év alatt mindössze három alkalommal tudta kvalifikálni magát az első két sorba, ebből csupán egyszer a pole pozícióba. A tavaly bevezetett háromlépcsős időmérő tréningen pedig sokszor elmélázott: háromszor már az első etapban kiesett, négyszer ment még egy „kanyar”, de amikor bekerült a legjobb tízbe, akkor is többnyire az élboly második felében szerzett magának helyet. Hátulról nyerni pedig jóval nehezebb, mint elölről, és Ralf nem tartozik a nagy feltámadók közé – mint a hat győzelmekor az első négyből vágott neki a futamnak. Vagyis ha győzni akar, már szombaton iparkodnia kell.
5. Ne frusztráld magad Michael miatt!
91-6, 68-6, 76-8, 1369-324 és 7-0.
Nem valami matematikai relytvény a Da Vinchi kód II-ből, hanem Michael és Ralf Schumacher közti különbség kissé nyers, ám annál hatásosabb illusztrálása. A győzelmek, pole pozíciók, pontok és a világbajnoki címek eloszlása magáért beszél. Érthető, ha az évek során, még ha nem is bevallottan, kialakult némi kisebbségi komplexusa, de Michael távoztával talán könnyebb lesz. Vagy nem.
6. Kéredzkedj vissza a gokartpályára!
A pálya ugyan nem a Schumacher családé volt, ám a büfét édesanyjuk üzemeltette, a gokartpályán felmerülő gondokat pedig édesapjuk hárította el, így nem nagy bűn a családdal azonosítani a helyszínt. Ralf nem képes tartósan kihozni magáből a benne rejlő tehetséget, ezért ha néha visszamehetne gyakorolni, meg tanulhatná átlépni a saját árnyékát. Akkor a nagyok közt is erősebb lenne a szerepe.
7. Itt az idő, cserélj asszonyt!
Már ha tényleg meg szeretné – persze csak részben – ismételni a tesó sikereit. Cora ugyan kétségtelenül a mezőny egyik legkreatívabb teremtése, de mivel állandóan forr körülötte a levegő, környezete nem éppen a nyugalom szigete. A másik, hogy Frau Schumacher finoman szólva sincs egészen elalélva férje tehetségétől, sőt már a Forma-1 utáni életet tervezi számára. Ha sikerül véghezvinnie tervét, bizony gyökeres fordulat áll majd be férje adrenalin-szintjében, ugyanis a könyvelői állást nézte ki férjének levezetésként. Igazi kihívás, másodpercek után fillérekkel küzdeni… Egy világbajnoki cím biztos, hogy eloszlatná a női kétségeket – és akkor a kettős könyvvitellel sem kellene a későbbiekben bajlódni.
8. Tedd boldoggá Németországot!
Michael Schumacher kiválásával nemcsak csökkent, hanem jelentősen meg is gyengült a német kontingens. A szurkolók nem tudják, kitől várhatják a sikereket. Nico Rosberg és Adrian Sutil még rutintalan, Nick Heidfeld pedig nem több örök reménységnél. Marad tehát Ralf, aki ugyan szintén nem sikergyáros, de legalább néhányszor már győzött.
9. Érj be elsőként a célba!
Igazából ennyi az egész. A leggyorsabbnak kell lenni, miközben nem szabad hibázni. Mert lehet bármilyen taktikát kidolgozni, ha nem elsőként ér be a célba, megette a fene az egészet. Ralf Schumachernek ezért 2007-ben csak egy dolog járhat a fejében: győzelemre vezetni az eddig még nyeretlen Toyotát. Nem lesz könnyű, Ralf.
|