Tesztben erősek a McLarenek
nso.hu 2007.02.22. 14:13
Az „ezüstnyilak” eddig hajszállal megelőzték a Ferrari-istállót.
A hajrájához érkezik a Formula–1-es tesztszezon, négy hét sincs már hátra az Ausztrál Nagydíjig. Összeállításunkban az eddigi februári teszteket összegezzük, és felmérjük, jelenleg kinek mennyi esélye van a sikerre.
Már egy hónapot sem kell várni a Formula–1-es idény ausztráliai nyitányáig. A csapatok a felkészülés derekán járnak, az utolsó nagy tesztelés a következő tíz napban a Bahreini Nagydíj helyszínén lesz. A csapatok egyetértenek abban, hogy a szahíri gyakorlás lesz az eddigi legfontosabb, ami nem csoda, hiszen minél közelebb van a szezonrajt, annál nagyobb jelentősége van minden egyes tesztkilométernek.
Az eddigi tréningekre is ugyanez vonatkozik, a spanyolországi tesztszezon előrehaladtával egyre komolyabban lehetett venni a csapatok teljesítményét. Eleinte mindenki a kocsi kezdeti gyengeségeit próbálta kiküszöbölni, egyeseknél, mint a Williams, a BMW vagy a McLaren, ez gyorsan ment, mások viszont hosszabban birkóztak a műszaki gondokkal. A Ferrari és a Renault csak a hónap végére érte el a várt szintet, a korai gyengélkedések után Barcelonában már az elvártnak megfelelően működtek a vörös és a narancs-fehér négykerekűek. Igaz, a konstruktőr-vb címvédői még mindig nem találják a megoldást arra, hogy ne csak hosszú távon, hanem egy körön is versenyképes legyen az autó. Így pedig nehéz lesz jó rajthelyet elérni, és a futamok is bajossá válhatnak Giancarlo Fisichella és újonc társa, Heikki Kovalainen számára.
A Red Bull, a Toyota és a Honda még mindig keresi a kiutat a nehézségekből, és amíg nem válik megbízhatóvá az autó, nem lehet elkezdeni a beállítások próbálgatását, azaz a versenyre való felkészítést. Egy-egy villanása volt a Toyotának és a Red Bullnak is, de nem voltak kiegyensúlyozottak a teszteken. A Honda nagyon is az, de rossz értelemben, Jenson Button és Rubens Barrichello eddig nem tudta beverekedni magát a legjobbak közé.
Hogy mégis ki lesz képes Ausztráliában és az azt követő futamokon győzni? Általános vélemény, hogy a McLaren és a Ferrari a két favorit, de a pároson belül nehéz erősorrendet felállítani, bármelyik nyerhet. Szorosan mögöttük áll a Renault és a BMW, mindkét csapat erőssége, hogy akkor a leggyorsabb, amikor már koptak a gumijai. A négyes mellett a Hondát emlegetik futamgyőzelemre esélyesnek, de nem a tesztek alapján, hanem mert Button az előző idényt erősen zárta.
Ha valaki nem tud felkészülni megfelelően az első futamra, nincs oka pánikra: az Ausztrál és a Malajziai Nagydíj között három hetük lesz a csapatoknak, hogy orvosolják bajaikat. Akinek akkor sem sikerül túllendülnie gondjain, a malajziai és a bahreini futamot követően, az európai versenyek előtt egy teljes hónapja lesz a további felkészülésre.
Azaz pánikra semmi ok, régóta nem volt olyan kényelmes idényrajt a Formula–1-ben, mint az idei lesz. Persze néhány csapat technikai részlege számára a május 15-i Spanyol Nagydíj is túlságosan közel van.
|