Hrek : Forma-1 2007: Apa, kezddik |
Forma-1 2007: Apa, kezddik
2007.03.14. 13:11
3.rsz
Honda Racing F1 Team
Az elmlt vekben a Honda vilgbajnokhoz mlt teljestmnyt nyjtott. Legalbbis a tli teszteken s a nyilatkozataiban. Az eredmnyek azonban jcskn elmaradtak a vrakozsoktl, s jttek a mra mr szoksosnak mondhat pofra essek. Az idei tesztek viszont nem a Hondrl szltak, gy nem meglep, ha ezttal a hangzatos megszlalsok is elmaradnak. Lehet, hogy pont ez kell majd ahhoz, hogy vgre a plyn is bizonytson az istll!?
A grda tavaly ppen Budapesten szerezte meg fennllsa els nagydjgyzelmt, az akkor els Jenson Button is plyafutsa sorn elszr pezsgzhetett a dobog legfels fokn. A Honda ezutn flelmetes hajrt produklt, Button a magyar s a brazil futam kzt (az utols hat versenyen) mindenkinl tbb pontot szerzett, belertve a vgs gyztes Fernando Alonst is. Ilyen szempontbl taln a lehet legrosszabbkor jtt szmukra a tli sznet.
Az a sznet, ahol meglep dolgot produklt a csapat. Ugyanis az elmlt hnapokban sri csend uralkodott Hondknl, se hangzatos megszlalsok, se vilgbajnoki tervek, de mg egy optimistbb nyilatkozattal is csak nagyritkn llt el a csapat. Pedig volt azrt mozgs, hiszen a technikai igazgat posztjn Geoff Willist Shuhei Nakamoto vltotta, aki j aerodinamikusokat s mrnkket hozott a csapathoz. Szksg is volt a ltszmnvelsre, tudniillik a Honda j szlcsatornval is gazdagodott.
Az RA107-essel azonban mr nem volt minden rendben a teszteken, Barrichellk lnyegesen lassabbak voltak, mint az lmezny. A vezetk mr bejelentettk, hogy a szezon msodik futamn, Maljziban egy javtcsomaggal felvrtezve llnak rajthoz, teht a szezon els felben nem vrhat kiugr eredmny a csapattl.
Ami viszont mindenkppen a grda mellett szl, az az sszeszokottsg. A piltk sem vltoztak, Jenson Button els gyzelme utn pedig valsgos mokfutsba kezdett, ami idn is folytatdhat. Rubens Barrichellnak tavaly v elejn problmi voltak az autval, mra viszont maximlisan kiismerhette azt, gy ettl fogva a brazilnak is szlltania kell az eredmnyeket. Ha az els versenyeken a pros nem marad le nagyon a tbbiektl, s ismt kpes lesz egy tavalyihoz hasonl huszros hajrra, akkor a csapat mindenkppen az lmeznyben vgezhet.
Elny |
Htrny |
+ j szlcsatorna
+ tapasztalt piltk
+ egysges csapat |
- alacsony sebessg
- eredmnyknyszer
|
BMW Sauber F1 Team
A csapatrl taln az egyik pilta, Robert Kubica alkotta a legfrappnsabb vlemnyt, amikor azt mondta: "Ha megy az aut, akkor gyors." A lengyel valban nagyon elkapta a lnyeget, hiszen a felkszlsi idszak egyik legkellemesebb meglepetst a BMW okozta remek ideredmnyeivel. A tesztek utols llomsn, Bahreinben azonban a megbzhatsg mr hagyott nmi kvnnivalt maga utn, az F1.07-es modell nemegyszer megadta magt.
A BMW tavaly tudta le els nll vt, ami remekl sikerlt, de a hromves terv zr szakaszban, 2008-ban mr az els futamgyzelmet is be kell hznia a piltknak. Ehhez pedig az kell, hogy a Nick Heidfeld-Robert Kubica du idn rendszeresen a pontszerz, st a dobogs helyek krnykn autzzon. A pros egybknt remekl kiegszti egymst, hiszen mr az elz vben is lthattuk, hogy Kubica remek pilta, s jobb teljestmnyre sarkallja Heidfeldet is. Az egszsges rivalizls idn is folytatdhat, radsul egyikjk sem knyelmesedhet el, hiszen a roppant fiatal, m annl tehetsgesebb Sebastian Vettel brmikor beugrsra ksz.
Ha a mrnkk kijavtjk azokat a hibkat, amelyek Bahreinben lellshoz vezettek, akkor a csapat felzrkzhat kzvetlenl az lmezny mg, s szerencss esetben akr mr 2007-ben megszerezheti els futamgyzelmt. A tavaly mg Michelin gumikat hasznl grda zkkenmentesen llt t a Bridgestone termkeire, aminek fknt az els nhny futamon vehetik hasznt Heidfeldk, hiszen nem mindenkinek ment ez ilyen egyszeren. A tavalyi tanulvet kt dobogs hellyel az tdik helyen zrta a csapat, a tli eredmnyek alapjn idn ennl mg elrbb kerlhet, s elrbb is vgyik a BMW.
Elny |
Htrny |
+ cscstechnolgis szlcsatorna
+ egszsges rivalizls a piltk kzt |
- gyenge erforrs
- megbzhatatlan technika |
Panasonic Toyota Racing
A Toyotnl 2007-ben jra elvettk a rgi lemezt, a csapat mg mindig trtnete els Forma-1-es gyzelmre hajt. A japn cgris idn nnepli fennllsa 50. vforduljt, s az F1-es rszleg egy futamgyzelemmel mltkppen emlkezhetne a jubileumra.
Persze nincs kizrva, hogy az elmlt vekhez hasonlan a grda az idn is ztonyra fut. A piros-fehr autk a tli teszteken viszonylag jl kezdtek, de utna ers visszaess kvetkezett. A technikai hibk miatt a piltk lnyegben nem is tudtak folyamatosan dolgozni, pedig az autnak minden egyes kilomter jt tett volna. A japn istll viszont profitlhat abbl, hogy tavaly vergdtt a Bridgestone abroncsaival, gy ugyanis mr van nmi tapasztalata az idntl monopolhelyzetben lv beszllt termkeivel kapcsolatban.
A piltk tern nem vltoztatott a Toyota, idn is az egyarnt rutinos Jarno Trulli s Ralf Schumacher fog kzdeni a technikval. Az olasz tavaly rta al hromves szerzdst, ami nmileg rthetetlen. Trulli ktsgtelenl gyors, j az idmrkn, de a versenyeken ltalban nem alkot maradandt. Ralf kontraktusa a szezon vgn jr le, gy neki csipkednie kell magt, ha hosszabbtani akar, vagy valahov mshov akarja ttenni szkhelyt.
gy tnik teht, hogy a Toyota most is legalbb olyan messze van els sikertl, mint amikor 2002-ben belevgott a Forma-1-es kalandba. A lelkeseds s a kltsgvets tovbbra sem cskken, de ha csak valami eget renget fordulat nem kvetkezik be, akkor Ralf Schumacher s Jarno Trulli nevt idn is az eredmnylistk msodik felben kell majd keresnnk.
Elny |
Htrny |
+ kifogyhatatlan kassza
+ sszeszokott piltapros
|
- megbzhatatlan technika
- alacsony sebessg
- tlthatatlan csapatszerkezet |
|