Hrek : Komoly nyoms alatt a Bridgestone |
Komoly nyoms alatt a Bridgestone
2007.03.20. 15:21
Br a Bridgestone csak az eurpai futamokra grt vltoztatst a gumik megjellse tern, a csapatok egyre nagyobb nyomst gyakorolnak a japnokra, akiknek gy tnik nem lesz ms vlasztsuk, mint mihamarabb lpni az gyben.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) az utols utni pillanatokban hozta meg a dntst, miszerint az idei vtl egyedli beszlltknt tevkenyked Bridgestone-nak mr az els futamtl kezdve jl lthat mdon meg kell klnbztetnie egymstl az egyes keverkeket a versenyen.
Br a FIA clja ezzel az volt, hogy mindenki szmra vilgoss vljon a csapatok stratgija, a szezonnyit Ausztrl Nagydj bebizonytotta, hogy a Bridgestone ltal javasolt megolds nem clravezet. A japn beszllt egy hrom centimter tmrj fehr pttyel jellte meg a lgy keverkeket, melyet csak akkor lehetett egyrtelmen ltni, ha az aut a boxban vrakozott. A rendszer teht megbukott.
s br a Bridgestone vezetsge korbban elmondta, mivel mr a kvetkez nhny futamra legyrtottk az abroncsokat, nagy valsznsggel csak az eurpai futamok nyitllomsn, a mjusban megrendezsre kerl Spanyol Nagydjon lesz vltozs a jells tern. Ezt azonban nem mindenki tudja tolerlni.
"gy gondolom, j lenne, ha az sszes nz megrten, mi folyik a plyn" - mondta a BMW motorsport igazgatja, Mario Theissen az Autosportnak. "Azonban ha a nzk nem rtik, akkor nem gy kell eljrnunk. Mindenkinek tisztn kell ltnia, hogy ki milyen gumival fut. A jelenlegi tlet nem megolds erre, mert nagyon nehz szrevenni a kt keverk kzti klnbsget, mg akkor is, ha ll az aut."
A Williams technikai igazgatja, Sam Michael a kvetkezkkel folytatta: "Borzasztan nehz felismerni a kt keverket. Mi ugyan ltjuk, mert tudjuk mit, s hol keressnk, de a nzknek eslyk sincs erre. Taln jobb megolds lenne, ha a gumik tetejt szneznk, a barzdkban. Ezek nem kopnak a verseny sorn, gy egy fehr cskot ltnnk menet kzben. Taln ez egy j megolds lenne, br ktsgtelen, hogy nem knny feladat."
|