Friss északi szél
Kubica 2007.02.08. 16:01
Fernando Alonso távozása után Flavio Briatore varázscilinderéből azonnal előhúzza az új reménységet, Heikki Kovalainent. A finn pilóta a tavalyi évet a Renault tesztelésével töltötte, hogy az idén már „komoly tényezőként” vághasson neki a szezonnak.
- Az utóbbi évtizedben ugyancsak megerősödött az északi vonal, te leszel a nyolcadik finn versenyző a sorozatban. Mit tudtok, amit mások nem?
H.K. Fogalmam sincs, de Mika Häkkinen és Kimi Raikkönen révén jobban előtérbe kerültünk. Szerintem mindegy, a világ melyik részére születik valaki, aki tehetséges, és képes keményen dolgozni, elérheti célját. Én Finnország északi részéről származom, Lappföld környékéről, és ez a rész nem arról híres, hogy minden hóbucka mögül egy autóversenyző ugrik elő. Aki finn létére a technikai sportra adja a fejét, általában az ország déli részén született. Ahol én nőttem fel, a fiatalok a síelést vagy a jégkorongot választják.
- Miért különcködtél?
H.K. Sok mindent kipróbáltam, de hatéves koromtól, ekkor vittek először gokartversenyre, csak egy dolog érdekelt igazán: eljutni a Forma-1-be.
- Most már itt vagy. Bírod majd?
H.K. A kondíciómmal és a koncentrálásommal még a hosszú teszteken sem volt gondom.
- Nem is ez a legnagyobb kihívás az F1-ben…
H.K. Persze, ezt én is tudom. Szép fokozatosan szeretnék előrébb jutni, nem hiszem, hogy sikerülhet egyszerre több lépcsőfokot átugranom. Éppen ezért nincs más célom, csak annyi, hogy befejezzem első futamomat.
- Jó hozzáállás…
H.K. Azt azért nem mondom, hogy lassan akarok haladni – fokozatosan, de gyorsan. Nem kételkedem magamban, de alapvetően pesszimista beállítottságú vagyok, mindig a lehető legrosszabbra készülök.
- Ezzel az autóval lehetnek merészebb álmaid is.
H.K. Igen, szerencsés vagyok, hisz rögtön olyan csapatnál kezdhetek, amelynél minden adva van a jó eredményhez. Nem kell csak statisztálnom a versenyeken, hanem akár bele is szólhatok az élboly küzdelmeibe. A csapat nagyon erős, az autó pedig nagyon gyors lesz, így nekem mindössze annyi a feladatom, hogy megőrizem a hidegvérem, nyugodtan és precízen vezessek.
- Alonso öröksége nem könnyű teher.
H.K. Abszolút nem zavar, hogy az elődöm kétszeres világbajnok. Vannak számomra sokkal nehezebb részei is a munkámnak.
- Nocsak? Mire gondolsz?
H.K. A sajtóra. Mi, észak finnek nyitottabbak vagyunk, mint a déliek, ettől függetlenül fogalmam sincs, hogyan kezeljem majd a várható felhajtást.
- Valahogy majd csak megoldod. De miként kezeled majd Fisichellát?
H.K. Fisichellát?
- Azt nyilatkozta, ő az első számú pilóta, és neked csak utána jut szerep.
H.K. Ja, hogy ilyen értelemben. Nem hiszem, hogy bármi gondunk lesz egymással, hisz ő rendes fickó, az első naptól kezdve segítőkész volt. Ő is tudja, csak akkor lehet sikeres, ha a csapat sikeres, ehhez pedig kellek én is. És fordítva. Egyértelmű, hogy ő van most előnyben, elvégre előttem jött, de nem hiszem, hogy véresen komolyan kell venni az ilyen kijelentéseit.
- Alonso előre bejelentett távozása után felröppent a hír, hogy a vezetők Kimi Raikkönent szeretnék megnyerni Fisichella mellé. Nem zavaró, hogy te csak Kimi visszakozása után kerültél szóba?
H.K. Teljesen érthető, hogy egy élcsapat vezetői, miután kénytelenek elbúcsúzni világbajnok pilótájuktól, hasonló kaliberű versenyzőt próbálnak megszerezni. Raikkönen képességeivel mindenki tisztában van, és ami fontosabb, ő már élesben is bizonyított. Tudom, hogy ha képesek lettek volna őt megszerezni, most nem én ülnék itt – de nem tudták. És én ezt csöppet sem sajnálom. Be akarom bizonyítani, hogy megérte nekem adni az egyik autót.
|