Folyamatos változásban
Schumi 2007.02.08. 16:28
McLaren Mercedes.
Ahogy az az Mp4-22-es modellt bemutató ünnepségen elhangzott, bár a kocsi új, tervezése már szinte évekkel ezelőtt megkezdődött. Az aerodinamikai koncepció, a kuplung és a váltó tervének első skicceit már 2005 decemberében papírra vetették a mérnökök. Majd az előző autó, az MP4-21-es mind a 11 ezer alkotóelemét felülvizsgálták a teljesítményt, a megbízhatóság és a hatékonyság szempontjából. A wokingi ultramodern McLaren Technology Centre számítógépes tervezőrendszerén 2006 márciusában elkészült maga a dizájn, amelyet 2006 májusában már teszteltek is a szélcsatornában.
A dizájn három területen teljesen megújult, s mind a három a pilóták nagyobb biztonságát szolgálja. Szélesebb lett a kocsi hátsó „ütközőrésze”, 6 milliméterrel vastagabb és magasabb a pilótafülke oldala, s a pilótafülke eleje is nagyobb erőt képes törésmentesen elviselni egy elölről, oldalról érkező erőhatás nyomán.
Alapvető hatással volt az új – immár a Forma-1-ben egyedüli – gumiszállító partner Bridgestone Potenza kerekeinek működésdinamikája a karosszéria, valamint a felfüggesztés tervezésére. Az összesen 3500 tervrajzzal és 4500 alkatrész megváltoztatásával készült új modellt még minimum háromszor „frissítik” a tesztek során kapott adatok alapján a március 18-i szezonkezdetig. A szezon alatt, pedig 3-4 hetenként építik be a nagydíjak tapasztalatai alapján a további fejlesztéseket.
|